Kunder hos moderne bredbånds operatører bruker i stor utstrekning trådløs kommunikasjon for å spre signal/tjenester i hjemmet. WIFI er derfor en teknologi som leverandører av bredbåndstjenester må forholde seg til, om dette er kundens eget utstyr eller om det er utstyr som er levert av tilbyder av bredbåndstjenester.
WIFI teknologi har per dato vært bakgrunn for talløse klager fra kunder, og en direkte årsak til dårlig relasjon mellom tilbyder og kunde i mange tilfeller. Det er derfor viktig at de montører/teknikere som møter kunden har kompetanse om WIFI teknologien. Kursets kompetansemål er å øke kundefornøydheten hos tilbydere av bredbåndstjenester gjennom at montør/tekniker har kunnskap om og kan måle, demonstrere og forklare kunden hva som er årsaken til feil eller redusert bredbåndstjeneste. Kurset dekker også området hvor tilbyder av bredbåndstjenester leverer tjenester for å oppgradere og/eller utvide WIFI teknologien i kundens hjemmenett.